Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza mechanického namáhání při zkratu ve vzduchem izolovaném rozváděči vn
Bártů, Jan ; Bajánek, Tomáš (oponent) ; Orságová, Jaroslava (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku silových účinků magnetického pole zkratového proudu. V první části práce bylo úkolem provést analýzu vzájemného silového působení tří fázových přípojnic během třípólového zkratu. Analýza byla provedena v programu Ansys Maxwell. Následně jsem správnost této analýzy ověřil numerickým výpočtem. Hlavním úkolem praktické části práce zadané firmou ABB s.r.o, bylo zanalyzovat silové účinky zkratového proudu v rozvaděči vn se zaměřením na paže a kontaktní systém vypínače. Přesněji byly simulovány 3 konfigurace zjednodušeného vypínače VD4, dva typy kontaktního systému vypínače VD4 a model lineární konfigurace vypínače. Úkolem bylo vypočítat působící síly vzniklé při třífázovém zkratu na proudovodnou dráhu paží a kontaktního systému vypínače VD4 a nasimulovat působení sil na tyto proudové části. Pro jednotlivé modelování sestav, výpočty a simulace byly použity následující výpočetní programy: SolidWorks 2014, Ansys Maxwell 16.0, Ansys Workbench 14.5. Pomocí 3D CAD softwaru SolidWorks 2014 byly vymodelovány zjednodušené sestavy vypínačů a kontaktních systémů, které byly importovány do softwarového prostředí Ansys Maxwell, ve kterém byly vypočítány silové účinky magnetického pole zkratového proudu. Za pomocí programu Ansys Workbench bylo nasimulováno působení sil na proudovodné části vypínačů a vykresleny vzniklé deformace materiálů s ohledem na mechanické vlastnosti konstrukce. Analýza silových účinků magnetického pole byla prováděna pro zadanou statickou hodnotu zkratového proudu.
Blok vznětového motoru 2.0L
Kudlík, Michael ; Ramík, Pavel (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce popisuje problematiku bloku motoru a klikových skříní. V počáteční fázi tohoto projektu je důležitým úkolem vytvoření 3D modelu bloku motoru a určení namáhání bloku motoru. Simulace a vyhodnocení řešení daného problému je provedeno metodou konečných prvků na základě znalostí programu Ansys. Závěrem je proveden konstrukční návrh pro zvýšení tuhosti bloku.
Srovnávací analýza napětí součástí s vruby pomocí fotoelasticimetrie a MKP
Bittner, Jiří ; Náhlík, Luboš (oponent) ; Vaverka, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá srovnávací napjatostní analýzou součástí s vruby pomocí fotoelasticimetrie a metody konečných prvků (MKP). V rámci měření bylo provedeno srovnání u třech modelů: háku, J-tvaru a trámku s vrubem. Předmětem srovnávání byly směry vektorů hlavních napětí a velikosti redukovaných napětí. V práci je podrobněji popsán princip fotoelasticimetrie a je na ni také kladen větší důraz. MKP byla aplikována prostřednictvím software ANSYS 11. Součástí této práce byla také příprava polariskopu v laboratoři Ústavu konstruování tak, aby jej bylo možno využívat při cvičeních zaměřených na analýzu napětí experimentální metodou - fotoelasticimetrií.
Odlehčení ojnice vznětového řadového čtyřválce.
Zatloukal, Lukáš ; Ramík, Pavel (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá odlehčením ojnice sériového traktorového motoru. V počáteční fázi tohoto projektu je důležitým úkolem vytvoření 3D modelu stávající ojnice, ze kterého se v dalších částech vychází. Po vytvoření 3D modelu následuje pevnostní kontrola tohoto modelu. Dále navazuje výpočet nevyváženosti motoru se stávající ojnicí a tím i zjištění velikosti potřebného odlehčení. Po tomto úkolu již následuje tvorba nového 3D modelu odlehčeného o potřebnou hmotnost a pevnostní kontrola tohoto modelu. Závěrem je provedeno zhodnocení nové ojnice.
Konstrukční návrh závěsu zadního víka osobního automobilu
Bílek, Vojtěch ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou zavěšení 5. dveří osobního automobilu. Úvodní část se věnuje možnostem uchycení 5. dveří osobního automobilu. Následně byl vybrán závěs typu HDS, který je dále řešen pomocí výpočtového a experimentálního přístupu. U toho trubkového závěsu typu HDS je snahou využít hliníkové slitiny z důvodu snížení hmotnosti. V prvním kroku byl proveden technický experiment u stávajícího stavu (ocelového) a dále byla provedena deformačně napěťová analýza. Na základě deformačně napěťové analýzy u varianty se samotnou změnou materiálu bez konstrukční změny bylo dosaženo neuspokojivých výsledků. Následně byly navrženy konstrukční změny v podobě navýšení tloušťky stěny trubky v programu Creo a tato varianta byla taktéž podrobena deformačně napěťové analýze pomocí výpočtového modelování. Porovnání výsledků bylo provedeno na základě hodnot elastické deformace a ekvivalentního napětí. V neposlední řadě se práce zabývala vyrobitelností navržené součásti v rámci které, byl proveden technický experiment.
Konstrukční návrh závěsu zadního víka osobního automobilu
Bílek, Vojtěch ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou zavěšení 5. dveří osobního automobilu. Úvodní část se věnuje možnostem uchycení 5. dveří osobního automobilu. Následně byl vybrán závěs typu HDS, který je dále řešen pomocí výpočtového a experimentálního přístupu. U toho trubkového závěsu typu HDS je snahou využít hliníkové slitiny z důvodu snížení hmotnosti. V prvním kroku byl proveden technický experiment u stávajícího stavu (ocelového) a dále byla provedena deformačně napěťová analýza. Na základě deformačně napěťové analýzy u varianty se samotnou změnou materiálu bez konstrukční změny bylo dosaženo neuspokojivých výsledků. Následně byly navrženy konstrukční změny v podobě navýšení tloušťky stěny trubky v programu Creo a tato varianta byla taktéž podrobena deformačně napěťové analýze pomocí výpočtového modelování. Porovnání výsledků bylo provedeno na základě hodnot elastické deformace a ekvivalentního napětí. V neposlední řadě se práce zabývala vyrobitelností navržené součásti v rámci které, byl proveden technický experiment.
Blok vznětového motoru 2.0L
Kudlík, Michael ; Ramík, Pavel (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce popisuje problematiku bloku motoru a klikových skříní. V počáteční fázi tohoto projektu je důležitým úkolem vytvoření 3D modelu bloku motoru a určení namáhání bloku motoru. Simulace a vyhodnocení řešení daného problému je provedeno metodou konečných prvků na základě znalostí programu Ansys. Závěrem je proveden konstrukční návrh pro zvýšení tuhosti bloku.
Analýza mechanického namáhání při zkratu ve vzduchem izolovaném rozváděči vn
Bártů, Jan ; Bajánek, Tomáš (oponent) ; Orságová, Jaroslava (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku silových účinků magnetického pole zkratového proudu. V první části práce bylo úkolem provést analýzu vzájemného silového působení tří fázových přípojnic během třípólového zkratu. Analýza byla provedena v programu Ansys Maxwell. Následně jsem správnost této analýzy ověřil numerickým výpočtem. Hlavním úkolem praktické části práce zadané firmou ABB s.r.o, bylo zanalyzovat silové účinky zkratového proudu v rozvaděči vn se zaměřením na paže a kontaktní systém vypínače. Přesněji byly simulovány 3 konfigurace zjednodušeného vypínače VD4, dva typy kontaktního systému vypínače VD4 a model lineární konfigurace vypínače. Úkolem bylo vypočítat působící síly vzniklé při třífázovém zkratu na proudovodnou dráhu paží a kontaktního systému vypínače VD4 a nasimulovat působení sil na tyto proudové části. Pro jednotlivé modelování sestav, výpočty a simulace byly použity následující výpočetní programy: SolidWorks 2014, Ansys Maxwell 16.0, Ansys Workbench 14.5. Pomocí 3D CAD softwaru SolidWorks 2014 byly vymodelovány zjednodušené sestavy vypínačů a kontaktních systémů, které byly importovány do softwarového prostředí Ansys Maxwell, ve kterém byly vypočítány silové účinky magnetického pole zkratového proudu. Za pomocí programu Ansys Workbench bylo nasimulováno působení sil na proudovodné části vypínačů a vykresleny vzniklé deformace materiálů s ohledem na mechanické vlastnosti konstrukce. Analýza silových účinků magnetického pole byla prováděna pro zadanou statickou hodnotu zkratového proudu.
Srovnávací analýza napětí součástí s vruby pomocí fotoelasticimetrie a MKP
Bittner, Jiří ; Náhlík, Luboš (oponent) ; Vaverka, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá srovnávací napjatostní analýzou součástí s vruby pomocí fotoelasticimetrie a metody konečných prvků (MKP). V rámci měření bylo provedeno srovnání u třech modelů: háku, J-tvaru a trámku s vrubem. Předmětem srovnávání byly směry vektorů hlavních napětí a velikosti redukovaných napětí. V práci je podrobněji popsán princip fotoelasticimetrie a je na ni také kladen větší důraz. MKP byla aplikována prostřednictvím software ANSYS 11. Součástí této práce byla také příprava polariskopu v laboratoři Ústavu konstruování tak, aby jej bylo možno využívat při cvičeních zaměřených na analýzu napětí experimentální metodou - fotoelasticimetrií.
Odlehčení ojnice vznětového řadového čtyřválce.
Zatloukal, Lukáš ; Ramík, Pavel (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá odlehčením ojnice sériového traktorového motoru. V počáteční fázi tohoto projektu je důležitým úkolem vytvoření 3D modelu stávající ojnice, ze kterého se v dalších částech vychází. Po vytvoření 3D modelu následuje pevnostní kontrola tohoto modelu. Dále navazuje výpočet nevyváženosti motoru se stávající ojnicí a tím i zjištění velikosti potřebného odlehčení. Po tomto úkolu již následuje tvorba nového 3D modelu odlehčeného o potřebnou hmotnost a pevnostní kontrola tohoto modelu. Závěrem je provedeno zhodnocení nové ojnice.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.